I ett hav av vallmo går jag till sängs

Men alltså den här vallmoängen … Man dör ju en smula vid anblicken. Ibland tänker jag att jag ska slå ner bopålarna där. Mitt i det röda havet av vallmo. Skaffa några får och sen är saken klar, vi lever lyckliga i alla våra dagar i ett hav av vallmo med en skock får som sällskap. Men vad händer när vallmon blommat över, kanske någon förnumstig person frågar … Eller hur kul är det på Österlen en riktig blåsig och ruggig dag i november … Ptjaa, det är väl nog, jag vet inte … Säkert lika kul som en riktigt blåsig och ruggig dag i november i Göteborg tänker jag.

I ett hav av valmo

Kolla bara. Ströva omkring här i vit klänning, stråhatt och barfota! Inte ett bekymmer i världen.

I ett hav av valmo-6

Och fåren, så lyckliga de ser ut! Till och med det svarta fåret har sin plats. Utopi.

I ett hav av valmo-4

Vallmon och havet. Misstänkt likt en klassiker.

I ett hav av valmo-5

Bara springa omkring på hårt packade stigar hela dagarna.

I ett hav av valmo-3

Och titta där längst upp i backen – där står maken och ropar att maten är klar. Kom in och ät älskling det är din favvorätt!

I ett hav av valmo-2

Och sen bara gonatt rakt ner i vallmon!

En reaktion på ”I ett hav av vallmo går jag till sängs

Kommentera

