Naturens färger

Idag målade jag toalettdörren på loftet ovanför garaget. Jag valde en grågrön vacker färg med naturliga pigment, vilket gör att den skiftar färg i olika ljus. Det gör ju såklart vanlig färg också, men jag skulle nog påstå att denna gör det än mer. Vackert blir det oavsett.

Grågrön

-Ska du inte maskera kanterna? undrade mannen.
-Mmmm … sa jag och målade vidare, i en klänning som inte alls är tänkt att måla i. Även om den var billig på loppis. Men visst, till slut fann även jag det bäst att maskera (och byta kläder), men frågan är om det hjälpte något. Nu hör jag nämligen någon muttra om fläckar på golvet. Han är pedant. Det är inte jag.

Grågrön-2

Vi är båda överens om att färgen blev superbra! Den lyfter detaljerna i dörren på ett lite magiskt sätt. Och så ser man hur den ändrar färg med ljuset. Just nu kan jag tydligt se det gröna, men tidigare idag var den mest varmt grå. Ombytliga jag gillar den här typen av färger mycket. Den här heter just Grågrön (är nästan säker) och kommer från BytaYta, inköpt på Nyanza i Gråbo.

Kommentera

